Livet går vidare

Då har jag uppgraderat min dator till slut med ett riktigt operativsystem. Har inte haft råd tidigare, men nu unnade jag mig. Lyckat resultat. Tack för det. Förutom att det blev fel operativsystem, men så kan det vara, säkert något automagiskt… inga issues i denna i fall. Fungerar som jag vill. Det gjorde inte den andra. På fler plan än ett. Användbarheten är ju bättre nu, den var jag aldrig nöjd med. Sen har jag inte problemet jag hade förut med svarta bilder. Har inte heller problem att editera bilder. Tack för det.

Sen har föreläsningarna börjat. Tröttheten var enorm efter installation och skolarbete. Jag sov i säkert tre timmar efteråt. Jag fick också frågor från jobbet jag var på intervju på. Hen måste skrivit fel nummer till min referens och min arbetsgivare kunde inte ge någon information. Vilket jag visste, min chef slutade i början av året och finns inte kvar. Skriftlig dög visst inte. Jag förklarade ju att jag inte hade referenser, jag har pluggat deltid från 2010 många av åren och jobbat fluktuerande. Jag gav referens inom vården. Jag gav skriftlig referens till olika, men jag vet att de inte går att få tag på. De jobbar ju inte kvar. Jag är faktiskt arbetslös i grunden, men det verkar inte folk förstå, hur mycket jag än påpekar det. Jag har min arbetsgivare från september. Nu får det bli dem och inget tjafs. Annars går jag tillbaks till bemanningsföretaget som vanligt. Inget konstigt med det. Har jag inga referenser så har jag inte. I Sverige måste du vara perfekt och även om du är perfekt i mångt och mycket, men har skavanker så är det liksom inte ok att ha skavanken att referenserna blivit förlegade och inte längre är aktuella. Livet är som det är och Sverige dissar de som är långtidsarbetslösa för ofta. Det är Sveriges förlust. Så ingen arbetsgivare har rätt att klaga.

En provanställning, härregud, ni kan säga upp personen på 2 veckor enligt lagen. Om ni har kollektivavtal, på en månad. Ta chansen. Anställ någon era fegisar. Eloge till dem som anställer.

Tackade snällt nej till de villkor som erbjöds och då frågade den om jag återkallade min ansökan. Jag sa att det gör jag inte, men jag kan inte möta dennes krav.

Leave a Reply

