Solexem

Jag tål inte solen, därför tycker jag inte om att vistas i solen. Jag är allergisk. Jag har varit ute idag och jobbat i min trädgård. Jag hade inte solskydd och nu är jag full med röda upphöjda solexem. Jättefint. Det blir så, för jag tål verkligen inte solljus. Jag ser lite rolig ut, röda fläckar över kroppen på alla delar som varit synliga för solljuset. Så är det att ha skandinaviskt blek hud. Dåliga gener, gjorda för vintermörker… som jag blir trött och seg av. Jättekonstiga gener. Solljus utan solljus? Mörker utan mörker? Hmmm. Bestäm dig. Energinivåerna vill ha solljus, men jag måste ha täckande kläder. Jag hade ärmlöst idag. Det var trots allt varmt.

Published by: humane living

I am a driver, not just a bystander. I don't want and I don't take passangers. You may read as a reader and let your role be as a reader and commenter. No more than that. My art stays here, with me, don't copy, don't quote, don't reblog, I claim all my copyright rights according to Swedish law according to Upphovsrättslagen, so look and listen for free here on my property only, thanks. You accept the terms if you visit this site. This is my cyberspace and you are the visitor. Have a nice experience. I react, when seeing, through the democratic power of the word. Use none violent actions to change the world.

Categories LifeTags, , , , , , ,