Intervju och sedan ångest – jag är så fel för jobbet

Jag gick på en intervju för ett jobb från i höst. Intervjun gick bra, men när jag åkte därifrån kände jag att allt var fel. Dels skulle jag jobba en viss procent på ett visst antal dagar i veckan. Jag skulle i princip bränna ut mig på de dagarna och ha häcken full för att ligga och återhämta mig resterande dagar jag skulle vara ledig varje vecka. Personalen hade studiedag och satt alldeles tysta i ett rum. Ingen sa ett ljud, de hördes inte. Det ljöd inte av liv. Det var dött som i graven. Där satt de knäpptysta när chefen kom förbi. Den som skulle sluta kom ut och hälsade på mig. Den log och var trevlig, men såg ändå ledsen ut. Den hälsade artigt och berättade om drömmen den nu skulle förverkliga. Jag fick se utrymmena och det såg nytt, men slitet ut, som att lokalerna inte fick någon kärlek. Jag såg 16 klasser att undervisa. Härre min Jesus. Varav 8 ska ha betyg varje termin. Näe ni. Jag skulle vara galen om jag tog det där jobbet. Det var 1h 20 min resväg med bil. Haha. Undrar hur långt det var med kommunala färdmedel? Nej ni, så länge jag inte har a-kassa och inte stämplar så tackar jag snällt nej till idiotjobbet som skulle göra mig själsligt slutkörd på nolltid. Nej tack. Usch. Stackars kotte som tar det jobbet. Inte nog med en grupp kollegor som sitter alldeles tysta, ska jag, pratkvarnen in i den gruppen? Nej, jag var fel människa på fel plats. Usch. Sen bad dem om referenser. Vad hörde dem inte? Min chef jobbar inte på företaget längre och jag har bara varit springvikarie. Ingen känner mig. Hur kan dem? 1 dag här och där. Och de som jobbar där nu vet inte ens hur jag ser ut. Nej, inga referenser har jag. Tänkte bara skita i jobbet. Inte svara på mail och så vidare. Inte komplettera med referenser. För de lyssnade inte mellan raderna. Jag har inga referenser. Då bad dem få ringa min praktik. Är dem inte kloka? Nej, dit ger jag inga nummer. Jag har inga referenser. Jag borde skriva det i ansökningarna. Gjorde det för mitt sommarjobb. Borde nog skriva det. Jag orkar inte befinna mig i situationen att ens bli tillfrågad. Är det svårt att provanställa? Ge sparken efter en dag är jätteenkelt! Jag vill inte jobba hos dem i vilket fall. Kan dem inte bara säga nej tack?

Jag gillar inte arbetsgivare heller för den delen… jag vill inte jobba… kommer alltid till den slutpunkten… hittar inte någon arbetsgivare jag känner förtroende för inom längre uppdrag. Jag har inget förtroende för svenska arbetsgivare. Verkligen inget förtroende alls. Sverige har skadat min tro på Sverige. Svensk arbetsmarknad är usel. Den är inte bra.

Published by: humane living

I am a driver, not just a bystander. I don't want and I don't take passangers. You may read as a reader and let your role be as a reader and commenter. No more than that. My art stays here, with me, don't copy, don't quote, don't reblog, I claim all my copyright rights according to Swedish law according to Upphovsrättslagen, so look and listen for free here on my property only, thanks. You accept the terms if you visit this site. This is my cyberspace and you are the visitor. Have a nice experience. I react, when seeing, through the democratic power of the word. Use none violent actions to change the world.

Categories WorkTags, , , , , , , ,