Zzzzzz

Veckans aktiviteter äro planerade. Jag har en trött efter praktiken dag idag. Första intryck, lektioner och hemkomst. Jag är så trött att jag sov en timme. Egentligen vill jag sova mer. Går och lägger mig tidigt idag. Jag är alldeles för trött. Imorgon måste jag vara på alerten. Har föreläsningar. Mina två sista riktiga praktikdagar är den här veckan. Sista dagen är nästa vecka. Jag är så fattig just nu. Det är förskräckligt så fattig jag är. Känns som en evighet till midsommar då jag får återbäring på skatten. Fick ju inte det till påsk, tyvärr. Ändringar var tillräckliga. Nästa år vet jag bättre. Då skriver jag bara på och skickar in och får pengarna före påsk. Sen skickar jag in en ändring när jag fått pengarna och sen betalar jag in återinsättning på vinsten. Jag trodde bara avdrag gällde för senare utbetalning, men även återinförande av vinstskatt räknas. Reklamen Skatteverket hade var felaktig. Ändringar försenar skatteåterbäringen. Surt och fattigt värre helt enkelt. Jag har tagit studielån också, så jag klarar mig över sommaren. Lånet har ju låg ränta. Kan betala tillbaks det sen när jag har a-kassa eller lön. Det blir nog bra det med till slut. Jag har fullt upp. Jag är så otroligt trött. Jag har haft så mycket hemuppgifter under så lång tid att det sugit musten ur mig. Nu när sista är levererad säger kroppen min nej. Nu vill den vila ett par dagar… ingen vila, ingen ro.

Published by: humane living

I am a driver, not just a bystander. I don't want and I don't take passangers. You may read as a reader and let your role be as a reader and commenter. No more than that. My art stays here, with me, don't copy, don't quote, don't reblog, I claim all my copyright rights according to Swedish law according to Upphovsrättslagen, so look and listen for free here on my property only, thanks. You accept the terms if you visit this site. This is my cyberspace and you are the visitor. Have a nice experience. I react, when seeing, through the democratic power of the word. Use none violent actions to change the world.

Categories LifeTags, , , , , Leave a comment

Leave a Reply

