Klasskamrater från helvetet

Jag har två idioter i min grupp på en av mina kurser. Den enda av dem kommer från helvetet, den andra är född mobbare och den från helvetet verkar vara någon som tycker den ska hoppa på mig och min kursare. Hen är en total idiot, men jag har aldrig varit otrevlig, jag svarar inte på den idiotens nedvärderande kommentarer till mig och till en annan klasskamrat. Det roliga är vilken kurs vi läser. Hen är en sån som kursen ska lära oss motverka. Intressant, eller hur? Jag sjunker inte till den persons nivå, så jag bjuder inte på något. Den är uppretad för allt. Den är väldigt elak, om ni kunde se brevkonversationerna, eller monologerna, så skulle ni kanske undra varför personen inte sitter på mentalsjukhus. För det är nog där den hör hemma. Den jobbar med handikappade barn. Undrar hur en sån person kan jobba med handikappade barn, är den annorlunda på jobbet? Eller är det en skandal som väntar på att avslöjas i Sverige? Vem vet? Jag tycker i alla fall att personen borde ha lite självinsikt i hur otrevlig den är. Kanske har den någon empatibrist, det verkar så. Den säger att den “gör allt”, att vi andra “inte gör något”. Hmm. Vi har varit med på alla gruppmöten, deltagit aktivt och gett synpunkter och idéer. Vi har varit intelligenta och aktiva. Vi har genomfört intervju och skrivit transkription på det. Vi har varit med på alla föreläsningar och seminarier. Vi har svarat på mail med synpunkter, när det efterfrågats eller varit överenskommet. De tycker alla ska anpassa sig efter deras tidtabell, inte den överenskomna. Den överenskomna tidtabellen ändrar de på efter eget tycke hipp som happ. När vi kommit överens om ett datum för feedback, så ändrar de två till ett annat datum, som inte passar övriga. Definitivt inte mig, då jag kan följa det överenskomna, inte nya datum, särskilt eftersom detta inte är min prioriterade kurs. De verkar inte förstå att 7,5p är en fjuttig del i oss andras liv. Den är osignifikant helt enkelt.

Det är intressant och se hur en person resonerar, eftersom vi varit mycket aktiva och deltagit. Den lever i sin egen världsbild. Det är jobbigt att få hens mail. Jag hatar personens namn och jag bävar för alla dens mail. Haha. Dens namn passar ihop med bävar. Förlåt om ni inte förstår det komiska. Skriver inte ut personens namn. Lev med det. När kursen är slut funderar jag på att skicka alla mailen till universitetet, så de förstår hur otrevlig vederbörande är. Men inte förrän mina poäng är registrerade. Jag tycker den personen trakasserar oss klasskamrater helt ärligt talat. Dem två personerna i gruppen som förstör gruppdynamiken genom att vara elaka hoppas jag får bita i sin egen karma. Hen är så overklig och en sån komplett idiot, så jag undrar om någon ger hen lön för att vara så d-a elak? Jag har nog inte tidigare träffat någon kursare som varit så elak som det monstret är. Jag önskar hen all lycka i helvetet och jag hoppas hen får känna på sin egen medicin, för hon behöver den.

Nu kom jag på vem hen påminner om. Hen påminner om den som min partner skrev C-uppsats med. Den var likadan. Varenda sak min partner skrev dissade den och skrev om. Den sa att allt var skit. Min partner, som kommer överens med alla den träffar i princip, lät sig brytas ned. Den ringde hem och grät. Den avbröt sina studier efter att ha gjort C-uppsatsen från helvetet. De fick VG, men min partner tog aldrig sin kandidatexamen, för den gjorde inga andra kurser klart pga den mentala nedbrytning som hen orsakade. Tycker att personen jag har i min grupp är i paritet med det. Jag misstänker det är därför som min partner inte vill jobba med redovisning, som är ett välavlönat yrke, pga kroppsminnet från det halvåret på Uppsala Universitet. Men jag är inte min partner. Jag skulle utan problem kunna skriva ett brev om vilket d-a as personen är, men jag är inte på den nivån. Jag blir inte ledsen. Jag blir förbannad. Haha. Hen kan inte bryta ned mig, för hen är en imbicill i mina ögon. Men jag kan mycket väl hämnas genom att berätta för universitetet. Jag tycker vissa vuxna människor inte alls är vuxna när det kommer till mobbing.

 

