Grus

Det svider något förbannat. Jag ramlade på gruset i lätt nedförsbacke. Jag gick sakta. Jag gick inte ens snabbt. Tur det, annars hade jag nog haft ett och annat knä ur led. Nu slapp jag det, men jag har nog så ont ändå. Känns som en brännskada på hela benet från knät och ned. Jag har fullt med skrapsår och röd hud. Även i fotvecket, hur det nu var möjligt. Jag har gjort rent det två gånger. Jag har tagit bort skyddet, för att lufta det, men det är nästan värre än att ha kompresser på benet. Det gör liksom ont av luften. Jag var så stel vid fotvecket av såret, så jag valde att smörja in allt och det var ju en upplevelse av värre slaget. Det sved ännu mer än Aosept (asolsprit) vid rengöring. Jag rekommenderar inte att hälla Aosept direkt på såret. Du lär skrika om det är sådana sår. Det är humanare att badda med bomull och dutta, men jag gjorde både och. Det var smärtsamt. Aosept-smärtan går dock över strax efteråt, men smörjmedel gör inte det, det fortsätter svida i många minuter till. Jätteskönt? Inte direkt, men det blir ju bättre för läkningsprocessen att smörja,huden stramar inte så mycket då, men det är smärtsamt. Stockholms stad slarvar med gatusopningen på bekostnad av min hälsa. Vilka snåljåpar.  Det är inte skönt att ha ont. Det kunde gått åt helvete, men jag skyddade mitt dåliga ben i fallet, på bekostnad fick mina byxor och mitt andra ben sår. Men mitt knä åkte inte ur led. Ska jag behöva ha knäskydd på varma snöfria torra dagar också? Dåligt.

Published by: humane living

I am a driver, not just a bystander. I don't want and I don't take passangers. You may read as a reader and let your role be as a reader and commenter. No more than that. My art stays here, with me, don't copy, don't quote, don't reblog, I claim all my copyright rights according to Swedish law according to Upphovsrättslagen, so look and listen for free here on my property only, thanks. You accept the terms if you visit this site. This is my cyberspace and you are the visitor. Have a nice experience. I react, when seeing, through the democratic power of the word. Use none violent actions to change the world.

Categories LifeTags, , , , , , , , , , , , ,