Sverige är ett orättvist skitland

Socialförsäkringarna i Sverige är skit. Det finns inte utrymme att vilja studera om på äldre dagar. Om du inte får dispens på studiebidraget nollas du i socialförsäkringssystemet om du fortsätter studera utan studiebidraget. Så att du har möjlighet till försörjning skiter staten i. Sen när du är klar med din utbildning så finns det kanske inte jobb eller så blir du sjuk. Då får du varken a-kassa eller sjukpenning. Blir du gravid så räknas inte din tidigare inkomst alls. Du får inte föräldrapenning på tidigare inkomst. Så är det. Orättvist system. Du kan ha jobbat hela vuxenlivet, men det skiter staten i. De skickar signalen till vuxna som vill skaffa en ny utbildning att dem inte ska det. Om du nu valde fel utbildning en gång så får du inte chansen att rätta till det på äldre dagar. Sveriges välfärdssystem nollar dig. Så om du blir sjuk under den perioden… ja så ska du sälja din bostad. Idiotsystem. Du får skilja dig från din partner också. Det behövs för att du ska få socialbidrag, som du inte kan få om du har vinst på ditt hus. Fattar ni? De vill stjäla vinsten på ditt hus. De vill stjäla allt du äger och har. Så vad återstår då? Fortsätta vara olycklig med fel utbildning. Kanske vara långtidsarbetslös. Det är den signalen staten skickar. Jag får väl bli det då. Långtidsarbetslös. Kan inte bli något jag redan var. Jag var redan långtidsarbetslös sedan sju år tillbaks. Jag återgår till limbo, där jag varit i sju år, kanske hela mitt liv.

Misshandlad av lärarna i skolan psykiskt och sedan fysiskt. Sedan utfryst av eleverna i grundskolan, sedan exkluderad på universitetet. Sedan mobbad i yrkeslivet. Sedan långtidsarbetslöshet. Sedan hopp, sedan studier, för att staten och CSN sedan raserar hela drömmen när det bara är ett år kvar. Det är mitt liv. Jag hatar Sverige. Jag hatar staten. Jag känner sorg för den idiotvärld vi lever i. En diskriminerande orättvis värld.

Published by: humane living

I am a driver, not just a bystander. I don't want and I don't take passangers. You may read as a reader and let your role be as a reader and commenter. No more than that. My art stays here, with me, don't copy, don't quote, don't reblog, I claim all my copyright rights according to Swedish law according to Upphovsrättslagen, so look and listen for free here on my property only, thanks. You accept the terms if you visit this site. This is my cyberspace and you are the visitor. Have a nice experience. I react, when seeing, through the democratic power of the word. Use none violent actions to change the world.

Categories PoliticsTags, ,