Rekryteringssiter överdriver sina slogans

Jag blir så sur när jag ser “Våra kunder letar efter talanger som dig.” som rekryteringssiter skriver i sina spam-mail. Ingen letar efter mig. Punkt. I det mailet var reklamen avsedd för Nike, Cognizant och Google. Vet inte vad företag två är för något, aldrig hört talas om företaget. De andra har jag hört talas om och jag skulle aldrig jobba på Nike. Haha. Google? Vet inte, har aldrig träffat någon som jobbar på Google, så jag kan inte svara på frågan, men en hel del de gör är jag emot. Jag tror inte jag vill jobba där. Anledningen till att jag inte vill jobba på Nike är att jag inte sportar och så har jag träffat PR-makare som gjort uppdrag åt Nike… jag använder dock deras skor, men känner att jag inte tillhör deras målgrupp. Jag är nog lite för fet och ointresserad av idrott för Nike. Cognizant??? Vet inte ens vad dem gör, men de är ett teknikföretag, så jag tror jag är ointresserad. Så, om jag har intresse? Nej. Nej. Nej. Varför måste jag ens jobba? Jag kommer alltid till samma sak. Varför måste jag jobba? Jag vill inte jobba. Jag tycker inte om arbetsgivare.

Published by: humane living

I am a driver, not just a bystander. I don't want and I don't take passangers. You may read as a reader and let your role be as a reader and commenter. No more than that. My art stays here, with me, don't copy, don't quote, don't reblog, I claim all my copyright rights according to Swedish law according to Upphovsrättslagen, so look and listen for free here on my property only, thanks. You accept the terms if you visit this site. This is my cyberspace and you are the visitor. Have a nice experience. I react, when seeing, through the democratic power of the word. Use none violent actions to change the world.

Categories Life