En inkompetent lektor

Jag hade närvaroupprop på en av mina kurser. Hmm. Lektorn kunde inte uttala mitt namn, det blev samma fel genusnamn som jag blev uppropad med i terminens första dag en dag på grundskolan och som jag sedan retades för i tre år. Då en inkompetent rektor, nu en inkompetent lektor. Det komiska är att vi läser om just diskriminering. Så det kändes d-t att han inte kunde läsa svenska, inte ens då hade det blivit fel genus, bara fel uttalat. Nu har jag ett utländskt namn, men har man lite kunskaper så vet man hur ett av världens vanligaste namn uttalas. Så när det blev min tur att presentera mig, så sa jag mobbinghistorien. Tror det sved lite i lektorn eftersom hans forskning handlar om diskrimineringen i samhället. Fy fan, det har gått 30år sen sist. Åren går fort. Fatta att folk i Sverige har sån enorm inkompetens. De kan inte ens läsa svenska. Fy fan. Jag har inte ett annat genus namn, kan ni inte läsa kära befolkning? Vet ni hur ofta jag blir uppropad med fel genus? Inte nog med det, jag blev kallad på en anställningsintervju en gång. Alla var av motsatt genus. Jag förstod att de ville rekrytera motsatt genus. De insåg nog sitt fel. Den som kallade mig på intervju trodde nog jag var av ett annat genus. Det ni. Jag har inte ett unisexnamn. Jag har ett genusbundet namn.

Published by: humane living

I am a driver, not just a bystander. I don't want and I don't take passangers. You may read as a reader and let your role be as a reader and commenter. No more than that. My art stays here, with me, don't copy, don't quote, don't reblog, I claim all my copyright rights according to Swedish law according to Upphovsrättslagen, so look and listen for free here on my property only, thanks. You accept the terms if you visit this site. This is my cyberspace and you are the visitor. Have a nice experience. I react, when seeing, through the democratic power of the word. Use none violent actions to change the world.

Categories ThoughtsTags, , , , ,