Trött?

Haha. Ja, ni kan nog gissa att jag är trött efter första dagen på praktiken. Nya intryck, nya människor och jag är helt slut. Gick och lade mig, för att senare ha onlineseminarium. Min uppsats börjar hitta form och inte är det längre min uppsats. Känner igen detta fenomen, men det är helt okej. Svullat från större till mindre till lite större i etapper. Intervjuoffren jag behöver är nu färre, men studien större. Uschar mig lite. Ont i huvudet hade jag också under hela seminariet. Tyckte jag var så duktig. Nu ska jag läsa böcker av Dewey, mannen ska plåga mig med sina teorier, vad har jag gått med på? Ska jag ha den där Amerikanska utbildningens Gudfader som teori? Vad har jag gått med på? Jag våndar mig inför läsningen, men tänker jaja, jag gör som min kursare och doktorandhandledare säger. Det här blir nog bra. Fallstudie höll jag på att ramla i fällan för, men kände att jag inte visste vad skulle göra med ett sådant material, tack och lov att jag med rim och reson sa nej till det förslaget. Haha. Intervjuer blir det, men frågorna? Hmmm. Jag vet vad jag ska undersöka. Jag har metoden. Ja, det blir nog lite skriva. Deprimerad av tanken. Suckar ödmjukt åt uppsatshelvetet som är i full gång. Det går bra det här. Det går bra, övertalar jag mig själv, genom att i princip studera helfart uppsats, helfart program, halvfart program och genomföra praktik mitt i allt. Japp och sen två kurser på detta. Hade inte räknat med 350% studietakt, eftersom jag studerar lite mer än 250%, men tydligen lyckades min handledare få min halvfartsuppsats till heltid. Jippie! Tänker att jag måste vara ur vettet. Jag har ju praktik samtida. Dötrött värre. Hemtentor tre stycken under tiden också. Är jag ur vettet? Jag måste vara det.

