Hantverk

Det är kul att jag får lära mig hantverk varje termin på mitt ena nya yrke, som jag blir klar med nästa år. Den här veckans hantverk är helt ny för mig och faktiskt något jag skulle kunna hålla på med i en studio, utan problem, dock inte i den studion jag hyr. Det fungerar inte. För mycket oväsen och för dålig ventilation för den typen av aktiviteter. Den andra blir faktiskt klar i år. Sista termin, plus omtenta i höst. Orkar inte göra omtentan jag har från våren förra året i vår. Får bli i höst. Sista resten. Sen har jag detta programmet kvar att gå på halvtid. Det blir bra det. Mycket mer “ledig” då, dvs. jag kan jobba. Hur kul låter det? Nja, vet inte. Jag är inte så förtjust i att jobba egentligen. Får bli som timmis. Inte inom vården då, utan i mitt nya yrke såklart. Nästan färdigutbildad borde ju fungera? Eller? Det har ju fungerat i 10 år, så varför inte när man äntligen har nästan kompetensen klar? Borde ju gå, har ju hört folk som fått fast jobb fastän de inte har någon utbildning. Jag förstår bara inte hur dem gör? De har väl lite mer flyt i livet. Lite mer tur än andra. De har väl rätt “mojo” helt enkelt. Vi får väl se vad jag gör i höst, men studierna fortsätter, dock inte i den här enorma omfattningen. Vore ju bra om man hade deltid någonstans under terminerna och som gick att kombinera med utbildningen. Annars får jag väl plugga heltid, men inte mer än så i höst. Jag lovar inget, för jag planerar inte så långt in i framtiden. Lika bra att låta bli.

Published by: humane living

I am a driver, not just a bystander. I don't want and I don't take passangers. You may read as a reader and let your role be as a reader and commenter. No more than that. My art stays here, with me, don't copy, don't quote, don't reblog, I claim all my copyright rights according to Swedish law according to Upphovsrättslagen, so look and listen for free here on my property only, thanks. You accept the terms if you visit this site. This is my cyberspace and you are the visitor. Have a nice experience. I react, when seeing, through the democratic power of the word. Use none violent actions to change the world.

Categories WorkTags, , , , , ,