Studier och pappersarbete

Jag tycker CSN är så jobbiga. De vill ha en massa dokument hit och dit. Jag pluggar ju mer än heltid, vad är problemet? Inget. Bara svensk byråkrati. Jag har tagit poäng motsvarande ett års studier på ett halvår. Det är ju inte så jag inte uppfyllt kvoten för hela året, men ändå så ska jag har studieförsäkran för att jag studerar på fler än ett lärosäte. Nej, de elektroniska fungerar inte då. Det ska vara så extra krångligt och tidsödande som möjligt, allt för att göra det extra jobbigt och extra fattigt så man får vänta på sina pengar från det där CSN. Usch. Svensk idiokrati i sin uruslaste form.

Studier på heltid denna vecka. Jaha, parallella studier pågår, men de hinner jag inte med denna vecka. Sen har jag visst två arbeten som ska in. Den ena måste jag visst skicka nu. Suckar. Var sjuk i helgen allt blev skit. Orkade inget. Har fortfarande ont i lungorna, trots en intensiv kortisonkur. Det gör ont i lungorna. Jag har nog lunginflammation, men jag har verkligen inga pengar. Så jag kan inte gå till doktorn. Jag borde inte ha ont i lungorna när jag äter kortison. Därför misstänker jag att jag har lunginflammation med den här förkylningen. Men jag har inte feber längre. Gått i skolan idag. Hostat och kissat på mig. Urininkontinent som jag blir. Får ha blöja, precis som pensionärerna.

Fattiga är vi och räkningar upp över öronen alltid i December och Januari. Jag får äta makaroner och köttbullar. Frysen är full. Shit, känner mig rätt fattig. Så är det när man inte kan jobba, får jobba för lite och pluggar utan studielån med enkom studiebidrag. Inte fick jag ett enda stipendium heller när jag lade på ett krut på att skicka post när jag började plugga på heltid igen. Försöker plugga allt jag kan nu i vår. Så mycket som möjligt. 253,5% studier blir det. I höst blir det nästan inte mycket alls. Bara halvtid och gamla tentor. Kanske någon extrakurs för att få låna böcker, men i övrigt, nej inte mycket studier. Inte i den här omfattningen. Jag har verkligen försökt komprimera studierna. Jag har nog alltid haft kapaciteten, men fick inte när jag hade a-kassa och jobbade.Nu har jag ju inte det, så då gör jag som jag vill. Jag tror jag skulle kunna plugga 350% utan problem. Jag har den kapaciteten. Om jag strukturerar upp och planerar allt i detalj kanske jag skulle kunna plugga mer. Jag är sån. Om du inte tror det, så kan jag bevisa det. Men nej, ingen A- eller MVG-student. Glad om jag har G eller E i de olika betygsskalorna. Jag vet inte om jag skulle kunna få högre betyg med vilje, jag känner att det är mer en slumpmässig utmaning vad jag får betyg. Mitt mål är bara att göra uppgiften. Ibland blir det bra betyg, ibland mediokert och ibland ja, inte så bra. Det beror också på lektorn eller läraren och vad den verkar ha tänkt sig. Typ min C-uppsats är ju en sån historia. Godkänd av min egen handledare, men underkänd av examinatorn. Sedan har jag kompletterat den 3 ggr utan godkänt resultat. Skitit i den. Och nu ska jag skriva en ny uppsats. Är jag inte klok? Nej, kanske inte, men denna uppsats ska bli godkänd på en gång och den ska ge mig min examen. Enkelt. Inga konstigheter alls. Den kommer blir riktigt bra, för jag vet det redan. Vem vet, kanske lägger jag fram den andra d-a förbannade helvetesuppsatsen och bränner alla broar för HM också? Ja, varför inte. Säkert därför den är underkänd för att HM får så d-a mycket kritik. D-a svenska klubbar för inbördes beundran.

