Ny kurs

Jaha, ska få lite “utbildning”, haha. Jag skrattar för jag tycker det verkar som mest resten av världen behöver utbildning just nu. Jag ska gå en kurs i något som jag faktiskt jobbat med, men faktiskt inte har någon som helst utbildning i. Hur kommer det sig? Ja ni, fråga mig inte. De har väl inkompetent personal på skolorna. Såna som mig, utan utbildning för uppgiften faktiskt. Nu, till slut, efter åratal av utbildning i allt annat, ska jag äntligen få utbildning. Jippie! Jag har faktiskt kommit in på två kurser i vår i det ämnet också. Kommer läsa en… tror jag. Hmmm…. vem vet, jag kanske läser fler. Det beror på vad som händer i vår. Allt hittills är ju godkänt, som jag känner till hittills. Måste bara skriva en massa dokument. Lektorn på universitetet bad oss, bönade, om att vi inte skulle skriva tråkiga sega redogörelser, utan välja ut händelser och se på dem. Gärna ge våra åsikter, något jag knappt får ha på universitetet i dokumentationen. Men om lektorn ber om det och ber om att få slippa dö under jullovet av jättetråkiga redogörelser… jag vill ju inte gärna att lektorn ska dö. Lektorn vill ha rolig läsning. Haha. Jag ska göra min rapport som filmen “Flykten till framtiden”. Lektorn ska få ha roligt. Jag lovar. Jag ska jämföra 1980-talets skola och barn med dagens, precis som filmen jämför dessa årtionden. Min lektor ska få riktig lektyr att läsa. Min rapport ska vara rolig, då det efterfrågades. Jag tänker leverera! Jippie. Inte alltid jag får i uppgift att skriva en rolig rapport. Jag ska nog klara det också. Fick veta att nästa praktik är med hatläraren. Hur ska det gå? Jag fick skriva om hemtentamen 4 ggr för den läraren. Den hatar verkligen mitt sätt att skriva svar på. Antagligen känner den att input A ger inte output B, utan D och då ber den mig göra output C och då blir det E. Problemet är att läraren tolkar A som F och nästa uppgift som något annat än denne förmedlar. Förstå. Till och med min handledare såg vad denne gjorde. Haha. Så kan det vara, den läraren och jag talar inte samma språk. Snygg som attan och lite arrogant är den läraren. Tål nog bara inte mig alls, eftersom den underkände mig så många gånger. Så hur ska den, tråkiga d-a, rapporten vara? Den tråkigaste, mest byråkratiska, tråkrapporten någonsin. Det kan ni ge er sjutton på. Jaja. Jag kan väl säga att jag inte har mycket till övers för att skriva tentor och rapporter för den läraren… hmmm…..

Published by: humane living

I am a driver, not just a bystander. I don't want and I don't take passangers. You may read as a reader and let your role be as a reader and commenter. No more than that. My art stays here, with me, don't copy, don't quote, don't reblog, I claim all my copyright rights according to Swedish law according to Upphovsrättslagen, so look and listen for free here on my property only, thanks. You accept the terms if you visit this site. This is my cyberspace and you are the visitor. Have a nice experience. I react, when seeing, through the democratic power of the word. Use none violent actions to change the world.

Categories WorkTags, , , , , , , , , , ,