Nya poäng!

Det känns som att vinna på Lotto varje gång. Haha. Nu har jag tagit 29hp + några okända hp som jag inte riktigt vet hur många… haha. Jag orkar inte förklara så noga. Men jag har passerat 700 poäng nu. Känns fint. Dock är inte alla bokförda ännu. Känns så skönt, så skönt. Jag gillar inte siffran som blir om jag delar allt med 1,5hp för att få siffran i gamla poängsystemet. Usch. Jag har ju också några okända poäng, som jag inte vet hur många jag för de räknar kurserna som helårskurser. Komplicerat att då få veta mitt i hur många poäng man har.

Har haft min sista lärarlektion idag, nu har jag massor med betyg att sätta. Invänta elevarbeten och sätta betyg. Det ni. Sätta betyg. Jag är ju inte någon lysande stjärna själv. Eleverna kan faktiskt vara bättre än jag är i skolan. Men sätta betyg går ändå. Själv fick jag D på den ena kursen jag gick i höst. Haha. Nästan som E, fast lite bättre. Jag har som mål godkänt betyg, sen är jag nöjd. Inte så viktigt med graderingen av betyget, även om jag blir glad när jag får mer än E. Känns fint det med. Vissa kurser ger bara VG och G. Andra ger bara G eller inte. Olika graderingar på olika lärosäten.

Har räddat en katt i veckan också, från -13 grader. Tur var väl det, matte hörde snabbt av sig. Skönt, en katt hemma hos sin ägare. Den var vilse, inte van vid vitt och snö. Ingen direkt utekatt. Lite ung också. Drällde vid min tomt, gick och jamade. Fick komma in, värma sig och äta mat, fick gå ut. Kom tillbaks varje gång. Stod desperat utanför fönstret och jamade. Jag släppte in den. Kollade om någon katt saknades. Katten kom till rätt plats till slut. Känns skönt. Min partner fick en dricka som tack.

Jag har varit aktiv på Twitter. Kanske inte världens snällaste, men det är ju enkelt att blidka mig för den som drabbas. Sluta gör reklam för droger i sociala medier, så blir jag nöjd. Enkelt. De som inte klarar av det, får det hårt.

Published by: humane living

I am a driver, not just a bystander. I don't want and I don't take passangers. You may read as a reader and let your role be as a reader and commenter. No more than that. My art stays here, with me, don't copy, don't quote, don't reblog, I claim all my copyright rights according to Swedish law according to Upphovsrättslagen, so look and listen for free here on my property only, thanks. You accept the terms if you visit this site. This is my cyberspace and you are the visitor. Have a nice experience. I react, when seeing, through the democratic power of the word. Use none violent actions to change the world.

Categories LifeTags, , , , , , ,