Arbetsveckan avklarad

Jag är ganska trött idag. Jag har konsumerat mig själv den här veckan. Deckad, ingen vila efter jobbet någon dag. Trött i bilen på hemvägen. Idag, när jag vet att jag inte har någon arbetsdag imorgon somnade jag. Sov så sött till ljudet av underbara bandet Kent. Hör hur telefonen ringer i fjärran, min kropp helt i avslappnat tillstånd, kan inte röra mig ur fläcken. Tillräcklig för att väcka mig, men jag orkar inte kliva upp, orkar inte leta rätt på telefonen, kroppen måste få vila. Samtalet får vänta. Jag orkar inte. Till slut kliver jag upp, kollar vad den ville. Har visst bara sovit en timme, trodde jag sovit mer. Kvällen har knappt börjat. Det var inget viktigt, det vara bara av misstag jag blev uppringd. Haha. Sitter som en zombie vid datorn. Jag är trött. Gäspar lite lätt. Har inga direkta krav på mig. Inga måsten. Kanske har jag det, men det är nästa veckas bekymmer. Har dock inte några fler lektioner, annat än som student, att förbereda. Bara skugga mina lärare mina dagar jag har kvar på praktiken. Min andra kurs börjar nu och den ska jag gå till och med januari. Jag är så trött, tänker knappt på att jag verkligen ska gå en kurs igen… har jag inte läst tillräckligt med kurser i höst? Hmmm. Detta blir årets sista kurs, alla andra är redan avklarade. Nu återstår nya hemtentor, rapporter och någon slags examination av den nya kursen. Sen, sen, är det vårterminen. Kommit in på småkurser, utöver mina program. Kanske lär de mig lite i vilket fall. En kurs vet jag vem som har, har haft henne som lärare förut. Har gått flera kurser på den institutionen faktiskt, grundkurserna i mitt nya ämne. Jag är trött. Orkar inte ens tänka på vårterminen. Kommer läsa ett program, den kör igång direkt, praktik på en ny arbetsplats, dock bara tre veckor. Det blir intressant. Sen får vi se vad det blir mer än småkurser och ett program. Jag vet inte. Jag brukar inte planera. Livet får utvisa.
Jag har experimenterat med en viss slags pedagogik under min praktik, provat den på eleverna. Jag har modifierat undervisningen efter resultaten från mina undersökningar. Jag vill göra det lätt för eleverna att minnas, att lära sig, att känna att dem verkligen kan något. Det är grunden i det andra programmet jag läser, men inget hindrar mig att använda pedagogiken i detta programmet. Inget hindrar, så därav experimenterar jag. Visst gör det skillnad hur jag undervisar för eleverna. Jag märker vad som får dem minnas och verkligen förstå och lära sig. Jag är trött efter denna vecka. Och på veckans föreläsning på den ena kursen fick vi se en film… haha. Jag kan inte ens beskriva vad jag såg. Men min handledare hade hört talas om filmen och visste vad den handlade om. Jag begriper inte att jag fått se sånt på universitetet i höst. Kontroversiellt, osmakligt, kanske till och med vulgärt och stereotypt och icke stereotypt utmanande på en och samma gång. Komplicerat helt enkelt. Har det gått att studera 203,5%. Alldeles utmärkt, bättre än 175% och jobba samtidigt. För jobbat… nja, det har jag inte gjort. Varit ledig när jag inte studerat. Studiebidraget har jag ju fått, men lön? Hehe. Nej, men vi klarar oss fint. Min partner jobbar 150%. Så är det.

Published by: humane living

I am a driver, not just a bystander. I don't want and I don't take passangers. You may read as a reader and let your role be as a reader and commenter. No more than that. My art stays here, with me, don't copy, don't quote, don't reblog, I claim all my copyright rights according to Swedish law according to Upphovsrättslagen, so look and listen for free here on my property only, thanks. You accept the terms if you visit this site. This is my cyberspace and you are the visitor. Have a nice experience. I react, when seeing, through the democratic power of the word. Use none violent actions to change the world.

Categories WorkTags, , , , , , ,