Vänligen ge 100kr

Jag undrar hur funtade den eller de föräldrarna var som tyckte de skulle be om 100kr för en present till fröknarna i en klass med nästan 30 elever. Inte ger jag någon present för nästan 1500kr/lärare, glöm det. Det var mitt svar på den frågan också. De fick tyvärr 20kr av min partner, men jag tycker det också är för dyrt. Varför ge en present för 300kr/lärare? Inte vet jag några som får så dyra gåvor vid jul. Inte ens från företagen många gånger. Näe, det var dyrt. Tycker inte det är anständigt att fråga om sånt i dagens samhälle med många fattiga barn, verkligen inte. Om resten gick till välgörenhet? Inte ens då. Jag tycker inte de ska sätta denna press på fattiga barnfamiljer. Ingen ska behöva känna ångest för klasskassor och insamlingar till presenter. Jag satte ned foten och skrev att de kunde glömma det. Jävla snobbar som verkar gå på mitt barns skola. Ja just det… de var visst en form av elit som valde dessa skolor… i statistiken. Jag är ingen elit. Fast en del kanske tycker eller tror det. Jag ser mig inte som elit, samtidigt som jag förstår att alla inte har ny bil och eget boende.

Published by: humane living

I am a driver, not just a bystander. I don't want and I don't take passangers. You may read as a reader and let your role be as a reader and commenter. No more than that. My art stays here, with me, don't copy, don't quote, don't reblog, I claim all my copyright rights according to Swedish law according to Upphovsrättslagen, so look and listen for free here on my property only, thanks. You accept the terms if you visit this site. This is my cyberspace and you are the visitor. Have a nice experience. I react, when seeing, through the democratic power of the word. Use none violent actions to change the world.

Categories PoliticsTags, , , , , , , , , , , ,