Övervakade skolelever

Jag gör min praktik på en mycket övervakad skola. Jag insåg i veckan att vi också har väktare på skolan, det har jag helt missat. Men japp, vi har permanenta väktare med väktaruniform på skolan. Vi har också övervakningskameror över hela skolan. Vi kan säga att det är en mycket övervakad skola. Det går många elever där. Man märker inte av övervakningen, jag är förvånad hur lite jag tänker på att det finns kameror som ser när jag går in i ett rum. Hela byggnaden har också elektroniskt skalskydd, det är jag ganska van vid. Varje dörr jag använder min accessnyckel till registreras. Jag är mycket övervakad på min praktik av tekniken egentligen. Inpasseringar registreras och jag filmas varje dag på jobbet. Hmm. Jag tänker faktiskt inte alls på det på jobbet. Att jag filmas hela tiden. Väktarna fick mig att undra, men de är visst alltid där, jag hade bara inte sett dem förut. Är det här framtidens skola? Helt övervakad? Hmm. Tror inte fakulteten tänker på det alls. Eller, gör dem det? Hmm.

Jag har varit på skolor med kameraövervakning förut, men jag tror de är färre än de utan. Sen har jag nog inte sett skolor med denna massiva övervakning. Den här är verkligen övervakad.

Det är en skola med mycket resurser. Kanske är det så att det är anledningen till att de har så massiv övervakning?

Published by: humane living

I am a driver, not just a bystander. I don't want and I don't take passangers. You may read as a reader and let your role be as a reader and commenter. No more than that. My art stays here, with me, don't copy, don't quote, don't reblog, I claim all my copyright rights according to Swedish law according to Upphovsrättslagen, so look and listen for free here on my property only, thanks. You accept the terms if you visit this site. This is my cyberspace and you are the visitor. Have a nice experience. I react, when seeing, through the democratic power of the word. Use none violent actions to change the world.

Categories Life, WorkTags, , , , , ,