Studiedag

Idag ska jag ha en studiedag, efter att jag sovit. Ska ha läst 2 böcker tills skolan börjar. Har läst en och delar av den andra. Jag har inte orkat läsa mer, jag har jobbat med min komplettering istället. Jag fattar inte hur svårt det är att bli godkänd på en uppgift från i våras. Hur mycket arbete måste jag lägga ned på skiten egentligen? Känns som jag lagt ned mer på 1,5hp än 10hp. Helt ärligt. Hur högt är ribban satt? Antagligen pratar inte läraren och jag samma språk. Komiskt att tentan handlar om språk. Suckar. Han dissar någon med annat modersmål än svenska och det är det jag ska skriva om också. Jag känner att jag får mindervärdeskomplex ihop med den läraren. Han är delvis forskare och delvis lärare, han undervisar just den kursen. Han är lite “divig” i sitt sätt att vara. Tro inte att jag inte gillar honom, för det gör jag, men som examinator på min tenta börjar jag tröttna, tro mig. Jag menar fyra inlämningar? Kan han inte bara godkänna den jävla tentan? Jag har tillräckligt med andra tentor att ägna mig åt. Jag är så trött på Språk. Så jävla trött. Jag kan väl inte prata svenska, det måste vara det. Jag förstår inte hans frågor. Han måste tycka jag är allt bra blåst. Kanske är det så att vi kommer från så olika vardagsliv, så att vi inte kan lägga oss på samma nivå? Jag kan inte förstå hans frågor. Något måste det vara. Jag begriper de andras frågor, så varför inte hans? Jag undrar varför han är så missnöjd? Han är som en chef jag hade. Han tyckte inte han fick rätt output. Det var nog helt och hållet mitt fel. Men det sjuka var att han var nöjd. Men ändå inte nöjd med mig, men sakerna jag gjorde, men inte hur jag adresserade allt jag gjorde. Äsch, personkemin fungerade inte. Jag tycker dock inte att vi har något sådant problem, läraren och jag. Jag börjar dock undra om han kanske inte gillar mig, trots allt… eller så är jag kanske bara korkad? För dum för att kunna förstå dennes svenska och därmed frågor. Ibland tolkar jag annorlunda än andra. Så det kan ju vara kommunikationsbrist. Har jag inte rätt verktyg att tolka dennes frågor? Jag vet inte. Jag tycker inte om det längre i alla fall. Jag vill att läraren godkänner mig nu, så jag kan ägna mig åt resten av terminens inlämningar som jag just nu har.

Published by: humane living

I am a driver, not just a bystander. I don't want and I don't take passangers. You may read as a reader and let your role be as a reader and commenter. No more than that. My art stays here, with me, don't copy, don't quote, don't reblog, I claim all my copyright rights according to Swedish law according to Upphovsrättslagen, so look and listen for free here on my property only, thanks. You accept the terms if you visit this site. This is my cyberspace and you are the visitor. Have a nice experience. I react, when seeing, through the democratic power of the word. Use none violent actions to change the world.

Categories ThoughtsTags, , , , , , ,