Tänk om den bara kunde sluta

De konstiga mailen fortsätter komma, tänk om de bara kunde sluta. Vem föreslår alla dessa dumma jobbförslag jag fått den senaste månaden? Jag kommer inte flytta utomlands. Jag bor här, för här bor min släkt. Det senaste av alla dumma mail som kommer var något jobb i USA, det sista landet jag bor i. Jag kan möjligen semestra där, men aldrig något annat. Nej, förresten, jag vill inte besöka det där landet någonsin. Jag har inte sagt att jag kan tänka mig att jobba utomlands. Jag har inte bett om att få några förslag på jobb. Jag vill inte ha några förslag. Jag brukar kryssa i “Stockholm”, om någon undrar var jag vill jobba. Jag är inte intresserad av annat än Stockholm. Skitsamma att jag inte trivs här, ni fattar ändå inte. Förstår inte hur de ens kan komma på att jag skulle vara intresserad, när jag inte är det. Jag vill inte ha något jobb, söker inget jobb. Söker bara jobb “för syns skull”, för att redovisa dem för AF. Jag har ändå ingen a-kassa, för jag sommarjobbar. Jag får ingen heller, eftersom jag fortsätter studierna i höst. Man tillåts inte stämpla alls så länge man studerar, även om man är arbetslös på sommaren. Skyddar bara min SGI genom att söka jobb. Sen har någon börjat ringa mig mitt i nätterna, någon som skyddar sitt nummer. Jag byter nummer ganska snart, om den inte slutar ringa. Nu ringde den igen, jävla fegis. En riktig fegis, som inte vågar säga något. Man ringer inte fel 2 ggr en natt och sen två gånger dagen efter igen. Shit, vilken fegis. Förut ringde det bara fel på hemnumret, det hände faktiskt lite då och då. Jag är inte farlig att prata med, om man nu vill ringa till mig. Måste den andra bara vara tyst i andra ändan och inte få ut ett ljud? Märkliga människor det finns. Till allt. Dags att köpa ny dator, telefon och ett nytt kontantkort. Uppenbarligen.

Published by: humane living

I am a driver, not just a bystander. I don't want and I don't take passangers. You may read as a reader and let your role be as a reader and commenter. No more than that. My art stays here, with me, don't copy, don't quote, don't reblog, I claim all my copyright rights according to Swedish law according to Upphovsrättslagen, so look and listen for free here on my property only, thanks. You accept the terms if you visit this site. This is my cyberspace and you are the visitor. Have a nice experience. I react, when seeing, through the democratic power of the word. Use none violent actions to change the world.

Categories LifeTags