Elituniversitetens hjärntvätt – dikt

Elituniversitet my ass,
fullt med fördomar om arbetarklass,
fattigdom och utbildning,
skit om ni frågar mig,
idiotföreställningar projiceras på elituniversitetet,
inte undra på att arbetarklassens barn möts av motstånd,
om akademikerna matas fulla med skit, fulla med bias,
fulla med idioti,
om Sverige tror vi kommit framåt, så tror dem fel,
Sverige är ett skitland på alla plan,
jag skäms över att professorer på mitt universitet tillåts spy ut fördomar,
de gömmer sig i statistik, som om det rättfärdigar biasföreställningarna,
jag skäms för att de tillåts projicera sin bild av “sanningen”,
falskheten som håller tillbaks arbetarklassens barn,
som underkuvas i elituniversitets världsbild,
det är lätt att hjärntvättas där, när ingen säger något,
jag sitter alldeles upprörd under föreläsningen,
hör hur professorn spyr ut galla,
“föräldrar till arbetarklass vill inte att barnen studerar”,
helvete heller, vilka fördomar de har,
där utbildas eliten, vilken elit? Idioterna, för de vill jag kalla dem,
the dumb fuckers, that believe in shit,
vad ska jag säga?
Universitetet är fullt med skit,
stackars arbetarklassens barn som tror att de någonsin ska få en chans,
gör idioterna till arbetarklass, så kanske de förstår,
kanske dags att störta diktaturen som tillåts råda,
kanske dags att störta den sinnessjuka världsbilden som universiteten tillåts projicera,
utbildar dessa människor våra barn?
Var är världen på väg?
Sverige är ett sjukt land,
inget har de förstått,
inte undra på att det går åt helvete…
och så undrar ni varför förorten brinner,
jag undrar inte,
jag förstår,
men det gör inte ni,
eliten fattar ingenting,
ni fortsätter hjärntvätta akademiker,
ekorrhjulet går på och på,
år efter år,
inget har ni lärt er,
ingenting kan ni,
om ni ändå förstod,
så skulle ni börja se,
börja med att se,
se din roll, se ditt svek, se din skuld,
du är skyldig tills du bevisat motsatsen…
vad är det för värld? Sverige är ett sinnessjukt land, full med cancersvulster i utbildningsväsendet…

Published by: humane living

I am a driver, not just a bystander. I don't want and I don't take passangers. You may read as a reader and let your role be as a reader and commenter. No more than that. My art stays here, with me, don't copy, don't quote, don't reblog, I claim all my copyright rights according to Swedish law according to Upphovsrättslagen, so look and listen for free here on my property only, thanks. You accept the terms if you visit this site. This is my cyberspace and you are the visitor. Have a nice experience. I react, when seeing, through the democratic power of the word. Use none violent actions to change the world.

Categories Life, poemTags, , , , ,