Friheten – dikt

Friheten är att få vara sig själv,
att få vara fri från krav, att vara fri från begär,
att vara fri att leva i nuet, att vara en själ som känner,
att få vara en som får uppleva, det som ger själen ro,
att få möjligheten att upptäckta det som får själen att glöda,
friheten är att få vara sig själv,
utan krav, restriktioner och måsten,
att få accepteras som du är, att få vara jag i varje minut,
ändå vara behövd, älskad, för den du är,
friheten är att få vara jag, att inte behöva vara någon annan,
bara för att du vill att jag ska vara det, låt mig få vara fri,
att vara den jag är, här och nu, låt mig få känna värde,
som den jag är, här och nu, inte den jag varit eller ska bli,
alla dessa krav sätter bojor på min frihet,
jag vill bara få vara fri, leva mitt liv, slippa alla omvärldens krav,
låt mig bara få vara jag, jag vill bara vara fri, jag vill vara jag, jag är fri, jag är jag,
jag skiter i omvärldens alla krav, jag är mig själv trogen,
jag gör det mitt hjärta vill, jag är fri, jag lever mitt liv,
vi ska alla få leva fria, vara dem vi vill vara, inte vad världen önskar av oss,
leva i harmoni, balans och ro, tillsammans med våra själar, som längtar efter våra sanna jag, att få vara ärliga varje dag, att finna ro för själen varje dag, njuta, leva, uppleva, vara,
underbart att bara få vara fri, varje dag, hela livet, du och jag får frihet varje dag

Dikt skriven av Living Forum, livingforum.wordpress.com.

