Bromma flygplats

Hatrelationen till Bromma flygplats. Att bo nära Bromma flygplats har sina fördelar och nackdelar. Du har nära till flygplatsen och kan åka till olika destinationer ganska enkelt. Men när flygplanen dånar över huvudet kl 01.00 mitt i natten en sommardag när ni har trädgårdsfest så är det lätt att hata flygplanen som flyger alldeles för lågt. Hjärtat skakas om av flygplanets vibrationer och fönstren skallrar. Om någon i det ögonblicket förslår nedläggning av flygplatsen kommer jag säga ja. Min granne är sur på mig, för att jag svarade på en undersökning om Bromma flygplats… tydligen resulterade undersökningen i att privata flygplan inte fick flyga där. Jag förstod inte riktigt problemet, men det var tydligen ett problem för privatflygare. Jag fick en hel rad med argument för hur enkelt och billigt det var att få flyga privat med en privatflygare. Jag ser helst att Bromma läggs ned, men medger att så länge det finns kommer jag använda det, precis som Arlanda såklart. I dagens DN kan vi läsa att de ska lägga ned en mindre förmögenhet på att bygga om Bromma flygplats för passagerarna. 15 miljarder, förstå, för det kan du bygga ett sjukhus eller några. Kanske inte nya Karolinska… men nära inpå. Jag har faktiskt inte en aning om hur mycket Nya Karolinska kostar. Bara att det blev för dyrt. Jag tycker personligen Bromma flygplats fungerar bra som det är, förutom att det kunde få lägga ned, så vi slapp flygplan i city. I 80 år har Bromma flygplats plågat invånarna som flygplanen spär gifter över. Säkert påverkar det vår ohälsa/hälsa. Jag medger att det är bekvämt med Bromma flygplats, men ser helst att det byggdes bostäder. Flygplatser kan gott ligga på bekvämt avstånd från bostäder, typ i Arlanda.

Källor:

http://www.dn.se/sthlm/bromma-byggs-om-for-15-miljarder/

Published by: humane living

I am a driver, not just a bystander. I don't want and I don't take passangers. You may read as a reader and let your role be as a reader and commenter. No more than that. My art stays here, with me, don't copy, don't quote, don't reblog, I claim all my copyright rights according to Swedish law according to Upphovsrättslagen, so look and listen for free here on my property only, thanks. You accept the terms if you visit this site. This is my cyberspace and you are the visitor. Have a nice experience. I react, when seeing, through the democratic power of the word. Use none violent actions to change the world.

Categories PoliticsTags, , , , , , ,