Felparkeringshelvetet

Ja du, det finns inget sämre än bilparkeringsböter när du inte gjort fel. En person hade betalat sitt boendeparkeringstillstånd, men parkeringsvakten bemödade sig inte att titta på hela vindrutan på högra sidan och missade parkeringstillståndet. En annan gång tog de inte bort snön som snöat och gav böter. I mina ögon är det parkeringsvakten som gjort fel i detta fallet och Norrköpings kommun borde riva bilparkeringsböterna. En parkeringsvakt måste ha hela vindrutan fotograferad och skottad som bevis tycker jag, har de inte bevis med reg nr och hela vindrutan, ja då ska inga bilparkeringsböter gälla. Något ska vi väl kunna utkräva i arbetsinsats från kommunernas lakejer som delar ut bilparkeringsböter. Själv har jag fått bilparkeringsböter när jag stått på parkeringar med p-skiva. Jag hade två p-skivor i en firmabil. Den ena var genomskinlig och satt på rutan, jag använde en stor p-skiva på instrumentpanelen. Jag gick i tjänstens vägnar och handlade det jag hade fått i uppgift att handla. Parkeringsvakten såg när jag kom. Den höll på att ge en av Stockholm Vattens bilar böter. Jag frågade om den skulle bötfälla en servicebil för Stockholm Vatten som lagar vattenrör. Han sa bara ja. Jaha sa jag och gick iväg när jag lagt P-skivan på instrumentpanelen. Jag visste inte att det fanns en genomskinlig på rutan. Parkeringsvakten gav mig bilparkeringsböter för att jag hade två skivor. Komiskt nog stod de på nästan samma tid, med 10-15 minuters skillnad. Det visar jag ju att jag kom då, och inte hade 2h passerat på någon av p-skivorna. Ingen var framflyttad i tid från ordinarie tid heller. Han gjorde det bara för att djävlas. Jag såg honom när jag kom ut och frågade varför han gett mig böter. Han sa “du skulle inte lagt dig i andras affärer”. Han gjorde det för att hämnas. Han verkade känna hat mot mig. Ursäkta mig för att jag finns. Jag var aldrig otrevlig, frågade bara om de verkligen skulle ge någon som svarar på vattenlarm böter. Det finns ingen rättvisa. Det är tydligen förbjudet med två p-skivor i en bil. Det visste inte jag och det kostade mig en hel dagslön. Jättekul. Näe inte direkt. Han var elak den djävla p-vakten. Han visste ju när jag kom, han såg ju mig. Jag försökte få honom erkänna på band, men han var bara spydig på annat sätt, tyvärr. Jag ville så gärna sätta dit honom. Elak djävel. Osmidig. Gjorde så för att han ville utöva makt. Inget annat.

Källa 20140306:

http://www.corren.se/ostergotland/norrkoping/karin-fick-p-bot-trots-tillstand-6785165-artikel.aspx

