En dag är till ända snart

Nu har jag avklarat den här veckan halvägs. Imorgon har jag jobbat fyra av veckans fem dagar. Jätteskönt. Två dagar i veckan lyxar jag till vardagen lite och åker bil, dels till mitt ena jobb och dels den dagen jag har föreläsning till mitt andra jobb. Det är vardagslyx att åka bil. En dag i veckan blir det biltull och enormt dyr bilparkering. Jag är bara glad jag hittar parkering. Hittills har jag gjort det. Jag har nu snart jobbat en månad på mitt jobb, bara några månader kvar av fyra-dags-jobbet. Sedan är det paradigmskifte och dagarna kommer bli annorlunda. Sommaren kommer jag vara arbetssökande. Vad jag gör hösten nästa år vet jag inte. Har inget emot att vara arbetssökande på sommaren. Det gör mig faktiskt ingenting. Till hösten kanske jag får något tillfälligt jobb igen, om jag nu inte hittar någon mer permanent lösning. Den tiden den sorgen. Jag förväntar mig ingenting, så slipper jag bli besviken.

Idag har jag fått ett paket. Har svårt att få till storleken på den förbannade byxan, dessa satt som en smäck, men regnbyxor ska vara lite stora och dessa är ju inte det!!! Får aldrig på mig några byxor under dem, så det är bara också skicka tillbaks igen… de första var stora som ett hus. Äsch. Börjar bli enormt less på det hela. Jag förstod att jag skulle tagit en strlk mindre, men expediten i telefon sa det skiljde 10 cm i storlek och nja…. det verkar det inte gjort. De här byxorna var min storlek, men satt för snyggt för att kunna ha något annat. Nåväl. Sånt är det när man beställer på postorder.

Min klocka gick sönder, så den fick jag lämna in på reparation. Undrar hur lång tid det tar. Har också beställt reservdelar till datorn, undrar hur långt tid det tar? Jag har många sk. “måste göra”. Har fortfarande inte fått beslut om att få laga bilen från ena försäkringsbolaget. Parkeringsskadan från i somras. Sedan har jag den andra bilen som är “halvfixad” från stöldförsöket och skadegörelsen. Usch. Väntar på reservdelar, verkar ta år och dagar. Undrar vad de gör på stället jag anlitat? Vad är det som tar sådan tid??? Måste jag ringa åter igen? Usch. Alla såna där muris tar sån tid.

Idag kom jag hem efter barnets nattning. Min partner och jag möttes i dörren, utanför faktiskt. Min partner tog min bil och åkte iväg på sina aktiviteter. Ungen såg mig i princip bara på morgonen, då jag lämnade barnet på dagis. Vilken förälder man är i veckodagarna. Men jag kommer ju inte hem något vettigt alls, jobbar för mycket just nu. Hoppas det blir bättre i vår, dvs inte så enormt sena dagar. En dag i veckan är jag på universitetet, så då kommer jag ju inte hem tidigt av den anledningen. Det är okej, jag har ju inga andra aktiviteter.

Såg att IKEA börjat med sitt julbord igen. Jag är sugen på svensk julmat, så jag ska övertala min familj att åka dit och äta någon dag. Nam nam. Gott. Kanske redan till helgen? Vem vet? Vi får se. Jag har också en hemtenta som ska in om någon vecka. Måste finna tid till den också, har inte lust och göra fler omtentor pga tidsbrist och orkeslöshet. Jag har inte direkt målet att klara A, för mig räcker gott E, vilket är godkänt i nya betygssystemet. Jag har inte ambitioner på bra betyg. Jag har iof rätt bra betyg från det här universitetet, har nog bara två tidigare E, men äsch, skiter i betyget, bara det är godkänt så är jag nöjd. Jag lär mig för livet och inte för en tenta. Jag kommer ihåg det mesta jag lärt mig. Jag är duktigare än betyget avslöjar, tillämpningen är fin, däremot är mina svar kanske rakt på sak och inte så roliga att läsa, visserligen korrekta, men inte mer. Jag har ingen lust att uttrycka mig som en uppsatsmakare för 5000 tecken. Det är ju enormt begränsande och jag kan inte fatta mig kort. Jag är ju långdragen i orden. Pratkvarnen har talat… eller skrivit, skrivkvarnen skriver och skriver ni vet.

Jag är lite trött, ska nog krypa till kojs. Sov gott.

Published by: humane living

I am a driver, not just a bystander. I don't want and I don't take passangers. You may read as a reader and let your role be as a reader and commenter. No more than that. My art stays here, with me, don't copy, don't quote, don't reblog, I claim all my copyright rights according to Swedish law according to Upphovsrättslagen, so look and listen for free here on my property only, thanks. You accept the terms if you visit this site. This is my cyberspace and you are the visitor. Have a nice experience. I react, when seeing, through the democratic power of the word. Use none violent actions to change the world.

Categories LifeTags, , , , , , , , , , ,